Klicka på länken beställ fiber på citynatet.se. Sök du på din adress. Om du hittar din adress följer du instruktionen steg för steg för att beställa (kräver mobilt bankID). Om du inte får träff på din adress, kontrollera stavning. Om din adress inte finns i vår databas kan du fortfarande skicka in en förfrågan genom att klicka på knappen Skicka förfrågan" .
Först skickas det ut ett SMS till varje slutkund som beställt en fiberanslutning. Därefter ringer vår leverantör av installation och bokar in en tid som passar er båda två.
Den skall först kopplas ihop i samtliga spridningspunkter innan den kan installeras hos dig. Du måste alltså ha en hel fiberkabel mellan dig och vår station.
I första hand beställer man via länken "beställ tjänst" på www.citynatet.se detta för att ta reda på vilka leverantörer som finns tillgängliga i vårt fibernät. När du väl vet det och vill ha en personlig service kan du lika väl ringa den tjänsteleverantör du väljer och beställa din tjänst.
Har du beställt via mobilt bank ID? I så fall kolla om du har fått en beställningsbekräftelse, har du inte fått det har inte beställningen gått igenom.
Om du skickade in din beställning kan du kolla på kartan om ditt hus har fått en blå symbol på kartan. Är den inte det kontakta oss, på sales@citynatet.se.
Är en spridningspunkt (kopplingspunkt där trafikflöden vidarekopplas,koncentreras eller fördelas. Man kan säga att det är där vi samlar all vår aktiv kommunikationsutrustning (aktiva växlar) Med ett enklare ord kan man säga är vår station.